Öğreniyoruz...

Öğrendiğimiz bilgileri tekrarlıyoruz.

Yazıyoruz...

Daha fazlasını ve doğrusunu verebilmek için araştırdıktan sonra yazıyoruz.

Paylaşıyoruz...

yararlı olacağını düşündüğümüz bilgileri sizlere ulaştırıyoruz.
 

Excel'de Şimdiki Değeri (PV) Hesaplama

12 Kasım 2014 Çarşamba

Önceki konumuzda FV'yi hesaplamayı anlatmıştım şimdi ise sıra PV'de yani Şimdiki Değeri hesaplamakta...


Formülümüz; FV=PVx(1+i)^n 


PV (Present Value) = Şimdiki Değer
i (interest) = Faiz
N = Yıl



SORU   =

10% Yıllık Faizle 6 Yıl sonra paramızın değeri 1.948,72 TL olduğuna göre şimdiki değeri kaçtır ? 


CEVAP =  

Yine hiç bir şey bilmiyormuşuz gibi resimlerle en baştan açıklayacam. Formülü verdim sağlama amaçlı el ile yapabilirsiniz. Bu sefer sadece kolay yöntemi anlatacağım.



1. ADIM Excel'i açtıktan sonra (fx) e tıklıyoruz.

















2. ADIM Kategorilerden Finansal İşlemleri buluyoruz ve PV'yi yani Şimdiki Değeri Hesaplamayı seçiyoruz.







Son olarak değerleri yerine yazmak kalıyor.






















=PV(10%;6;;-1948,72)


                                                                                                      SONUÇ = 1100 TL 


Nasıl yaptığımızı göstermek amacıyla bu şekilde yazıyoruz. Daha iyi kavrayabilmeniz için Gelecekteki Değeri hesaplama ile aynı örneği verdim. Fark ettiyseniz sonuç da FV çıktı. Excel olmadan yapmak istiyorsanız yukarıda formülü verdim. Oradan da yapabilirsiniz.


Excel'de Şimdiki Değeri hesaplamayı öğrendik iyi uygulamalar.






0 yorum:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe