Öğreniyoruz...

Öğrendiğimiz bilgileri tekrarlıyoruz.

Yazıyoruz...

Daha fazlasını ve doğrusunu verebilmek için araştırdıktan sonra yazıyoruz.

Paylaşıyoruz...

yararlı olacağını düşündüğümüz bilgileri sizlere ulaştırıyoruz.
 

Body Shop Pazarlama Stratejisi

10 Kasım 2014 Pazartesi

Kısa bir şekilde Body Shop kozmetik markasının pazarlama stratejisini açıklayacağım. Kendi stratejilerinizi hazırlamanızda yardımcı olacağına inanıyorum.

Body Shop dünya çapında tanınan bir kozmetik markasıdır. En büyük özelliği ise doğal ürünler yapması. Çünkü bu marka güzelliğin doğadan geldiğine inanıyor yani sloganları bu. Biz şu anda bu konudan bahsederek Body Shop markasını "Promote" etmiş (destekliyor ya da reklamını yapmış) oluyoruz.
Çoğu firma hayvanlar üzerinde test yaparak bu kozmetik ürünleri yapıyor ve piyasaya sürüyor. Tabi doğal ürünler üreten Body Shop'a da fırsat doğuyor.

Hayvan haklarını savunan, insan haklarını savunan ve bu düşüncede olan kişiler hem bu markayı tercih ediyor hem de istemeden bu markanın reklamını yapıyorlar. Daha bir çok sosyal sorumluluk projesi düzenliyorlar ve bazı projelere de yardım ediyorlar. Ayrıca geri dönüşüm olayını hem kendi şirketinde uygulayıp hem de bu olaya katlı sağlıyorlar. Bu şekilde çevreye karşı duyarlı olunca insanların sempatisini ve saygısını kazanıyor bu da büyüme oranına pozitif bir şekilde etki ediyor. Sonuç olarak ürünü pazarlamış oluyorlar. Hem de geniş trafik ağıyla reklam yapa yapa...


  1. Peki aynı mantıkla bir adım daha ileri gidebilir miyiz ?
  2. Yeni projeler yeni stratejiler üretebilir miyiz ?
  3. Nasıl projeler üretirsek, konuya nasıl yaklaşırsak bu şirket daha fazla kazanır ? 


Buradan itibaren sizin zekanız ve yaratıcılığınız devreye giriyor. Sadece anlamak yetmez uygulamak da lazım.

Örneğin; cildi konusunda hastalık geçiren kişilere yardım edilebilir.  Bu yaptığı yardım haber olabilir. Geçen sefer ki gibi kulaktan kulağa çığ gibi büyüyebilir. Çok fırsatçı bir fikir gibi görünebilir fakat pazarlama böyle bir şey.

Buraya bir dipnot düşmek istiyorum. Body Shop ticaret yaparak yardım eden bir şirket. "bağış yapma ticaret yap" sözüyle amacını da açıkça belirtmiştir. İyi niyetli yani...

Şimdi bu verdiğim veya vereceğim örneklerin bu şirketin fikri değil benim fikrim, benim projem fırsatçılık konusunda beni ne kadar yargılarsınız bilmiyorum ama sadece Pazarlama değeri olduğu için anlatıyorum.

Neden mi cilt hastalığı ? Sonuç olarak cilde sürülen veya her şeyi ile doğal olan bir ürün satıyorsunuz müşterilerinize onların cildini ne kadar önemsediğinizi bu şekilde daha kolay açıklayabilirsiniz. Cildimiz için neler yapmalıyız ya da yapmamalıyız temalı bir dergi çıkartabilirsiniz. Bunların getirisi yine sizin duyarlılığınız sayesinde olacaktır. Sattığınız ürünün müşteri için ise değeri arttıracaktır. Benim örneklerim bu kadar gerisi sizin pazarlama zekanıza kalmış.

0 yorum:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe